Τα σύγχρονα αυτοκίνητα βρίθουν ηλεκτρονικών συστημάτων. Έχουν όμως όλα αυτά κάποια αξία ή τελικά ορισμένα περνάνε στα ψιλά, με τους οδηγούς να μην ενδιαφέρονται να τα αξιοποιήσουν;
Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα έρχεται να δώσει η J.D. Power, η οποία πρόσφατα παρουσίασε μία μελέτη βασισμένη στην αγορά των ΗΠΑ. Από αυτήν εξάγονται ενδιαφέροντα συμπεράσματα για το αν και κατά πόσο όλες οι υπηρεσίες που προσφέρονται στα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν αξία.
Η μελέτη Tech Experience Index (TXI) Study αποκαλύπτει ένα δείκτη όπου με άριστα το 1.000 αξιολογεί τον κάθε κατασκευαστή, αναφορικά με το βαθμό που υιοθετεί νέες τεχνολογίες και με το κατά πόσο τις κάνει φιλικές στη χρήση. Παράλληλα, λαμβάνει υπόψη την εμπειρία του χρήστη, εάν του αρέσουν τα όσα προσφέρει το αυτοκίνητό του και εάν αντιμετωπίζει προβλήματα με αυτά.
Όπως λοιπόν προκύπτει, τουλάχιστον η μία στις τρεις νέες εφαρμογές αποδεικνύεται αχρείαστη για την πλειοψηφία των οδηγών. Πιο συγκεκριμένα, σε δείγμα 110.827 νέων αγοραστών που αξιολογήθηκαν 90 ημέρες μετά την απόκτηση του αυτοκινήτου τους, λιγότεροι από τους μισούς χρησιμοποίησαν κάποια/ κάποιες από τις διαθέσιμες τεχνολογίες μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Στις «άχρηστες» τεχνολογίες περιλαμβάνεται η δυνατότητα in-vehicle ψηφιακών αγορών, καθώς και οι αισθητήρες που αντιλαμβάνονται χειρονομίες για τον έλεγχο του infotainment. Ειδικά για τους τελευταίους, 41 στους 100 ιδιοκτήτες ανέφεραν πως αντιμετώπισαν προβλήματα με τη λειτουργία τους. Από την άλλη, συστήματα όπως οι κάμερες εκτιμώνται σε μεγάλο βαθμό από τη συντριπτική πλειοψηφία.
Αναφορικά με την αξιολόγηση της J.D. Power, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Genesis, θυγατρική της Hyundai, με 634 βαθμούς. Ακολουθεί η Cadillac, με 551 βαθμούς και αμέσως μετά έρχονται οι Volvo (550 β.), BMW (545 β.), Mercedes-Benz (523 β.). Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως η Tesla θα μπορούσε να βρίσκεται στην κορυφή της συγκεκριμένης λίστας, με 668 βαθμούς. Με δεδομένο όμως πως η εταιρία δεν επέτρεψε στην J.D. Power να κάνει έρευνες σε ιδιοκτήτες σε 15 επιλεγμένες πολιτείες των ΗΠΑ, η βαθμολογία της παραμένει ανεπίσημη.