Επικαιρότητα:

Αέρια στο έντερο: Πέντε διατροφικές συνήθειες για να τα σταματήσεις

16 Νοε 2022 - 07:04 | Διατροφή
Αέρια στο έντερο: Πέντε διατροφικές συνήθειες για να τα σταματήσεις

Το πεπτικό σύστημα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη γενικότερη υγεία του ανοσοποιητικού, για αυτό θα πρέπει να διατηρούνται σε καλή κατάσταση τόσο το έντερο, όσο και το μικροβίωμα. Μέρος της σωστής λειτουργίας αυτών είναι τα αέρια, τα οποία είναι σημαντικό να απελευθερώνονται, διαφορετικά προκαλούν δυσφορία και φούσκωμα στην κοιλιά.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι περισσότεροι αποβάλλουν εντερικά αέρια 14 με 23 φορές μέσα στη μέρα, αριθμοί που μοιάζουν υπερβολικοί για κάποιους, οι οποίοι αγνοούν ότι το μεγαλύτερο μέρος αυτών προέρχεται από την κατάποση αέρα όταν τρώμε ή πίνουμε. Βέβαια, υπάρχουν και τα αέρια που παράγονται στο πεπτικό μας σύστημα με τη διάσπαση της τροφής. Στο σύνολο τους, τα εντερικά αέρια αποτελούνται από άοσμους ατμούς όπως διοξείδιο του άνθρακα, οξυγόνο, άζωτο, υδρογόνο και μερικές φορές μεθάνιο. Αν και πρόκειται για μια εντελώς φυσιολογική λειτουργία του πεπτικού συστήματος, υπάρχει τρόπος να μειώσεις την εμφάνιση τους, ακολουθώντας τα παρακάτω:

Φάε πιο αργά
Όπως ήδη αναφέραμε και παραπάνω, το μεγαλύτερο μέρος των αερίων είναι αέρας που καταπίνεται καθώς τρώμε ή πίνουμε. Όταν τρώμε βιαστικά, παρατηρείται η τάση να καταπίνουμε περισσότερο αέρα, για αυτό και οι ειδικοί επισημαίνουν να αφιερώνουμε μέρος της προσοχής μας σε κάθε γεύμα, μασώντας αλλά και καταπίνοντας την τροφή πιο αργά.

Μη μασάς τσίχλα συνεχώς
Το μάσημα τσίχλας είναι ένας ακόμα τρόπος να καταπίνεις περισσότερο αέρα μέσα στην ημέρα. Απέφυγε, λοιπόν, να μασάς συνεχώς τσίχλα καθώς αυξάνεις τον αέρα που εισέρχεται στο σώμα σου. Αν επιθυμείς να διατηρήσεις φρέσκια την αναπνοή σου επίλεξε μια καραμέλα μέντα (χωρίς ζάχαρη) η οποία θα λιώνει στο στόμα, χωρίς να χρειάζεται περαιτέρω μάσημα.

Περιόρισε τα τρόφιμα που προκαλούν αέρια
Πιθανότατα να έχεις παρατηρήσει ότι ορισμένες τροφές προκαλούν στο στομάχι όχι μόνο φούσκωμα, αλλά και αέρια. Αυτό συμβαίνει λόγω των συστατικών που περιέχουν τα τρόφιμα αυτά, τα οποία έχουν υποστεί λιγότερη ή περισσότερη επεξεργασία. Τα πιο γνωστά τρόφιμα που προκαλούν αέρια είναι τα εξής:

Μήλο
Σπαράγγι
Φασόλια
Μπρόκολο
Λαχανάκι Βρυξελλών
Λάχανο
Κουνουπίδι
Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα
Μανιτάρια
Κρεμμύδι
Ροδάκινο
Αχλάδι
Δαμάσκηνο
Σιτάρι

Καθώς και τα αλκοολούχα και μη ποτά με φυσαλίδες
Όπως σόδα, μπύρα, κόλα και οποιοδήποτε άλλο αναψυκτικό που βρίσκεται συσκευασμένο και περιέχει ανθρακικό. Το τελευταίο προκαλεί αέρια τα οποία αποβάλλονται από τον οργανισμό είτε μέσω του εντέρου, είτε μέσω του οισοφάγου.

Αύξησε την σωματική σου δραστηριότητα
Η τακτική άσκηση ενεργοποιεί το πεπτικό σου σύστημα, συμβάλλοντας στην καλύτερη λειτουργία του. Καθώς το σώμα βρίσκεται εν κινήσει, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι αποβάλλει μικρότερο ποσοστό αερίων τόσο κατά την διάρκεια της άσκησης, όσο και έπειτα από αυτή.

shape.gr